Over de streep heengegaan

Het onderwerp zegt eigenlijk al genoeg, ik ben over de streep gegaan, en dan bedoel ik qua mijn gezondheid.

In 2012 is er van alles met mijn gebeurd qua gezondheid. Vanaf toen ben ik heel ziek geworden, en zijn er allemaal andere dingen bij mijn gezondheid gekomen, dus niet alleen de epilepsie.

Ik ging over de streep. Wat bedoel ik daarmee ? Ik bedoel ermee dat ik de voorgevoelens negeerde.

Ik ben vanaf 2008 ziek geworden en er is van alles gebeurd. ( allemaal te lezen op de blogs ) Maar vanaf het moment dat ik me weer beter voelde ging ik kei hard aan de slag. Soms kreeg ik een terugval, maar als ik daar vanaf was ging ik weer door. Ik heb binnen een kleine 2jaar mijn MBO diploma gehaald terwijl ik ziek was. Maar waar een wil is, is een weg!

 

Na mijn opleiding had ik een 8 maanden wachttijd voor de nieuwe opleiding. In een keer voelde ik me niet lekker en een beetje somber worden. Ik voelde me anders dan anders. En die gevoelens namen maar toe en toe, terwijl ik juist altijd een meisje ben die straalt en vrolijk is. Ook toen was ik dat hoor, want ik liet niemand merken wat ik voelde. Maar op een gegeven moment kun je het niet meer tegenhouden. De masker valt dan in een keer af, in een keer stort je in elkaar. En als dat gebeurd, kan je je niet verschuilen achter een lach en vrolijkheid. Want als je lichaam niet meer mee werkt, hoe graag je het ook zal willen, werkt het gewoon niet. Het was jammer genoeg ook goed aan mij te zien dat ik me slecht voelde . Ik kon wel een laag make-up erop doen, maar daarachter verschuilde heel iemand anders eigenlijk.

 

Maar ook weer na een hele korte tijd beurde ik me er keihard bovenop, ook met dank aan papa en mama en Myron natuurlijk. Ik knokte keihard voor het geen wat ik wil ! En dat zal ik altijd blijven doen. De lach en de vrolijke Ashley zal er altijd zijn. Ook toen het wat minder ging.

 

Bij deze blog heb ik geprobeerd uit teleggen dat ik dus niet naar me eigen lichaam geluisterd heb, en dat nu wel moet doen !

 

Liefs Van Mijn

Geef een reactie

