Ik heb epilepsie, dus ben ik dan eng of raar ?

Het is heel gek maar de openingszin geeft al aan wat ik hier een beetje mee bedoel.

Sommige mensen zijn bang om bij mij in de buurt te zijn als ik me niet zo lekker voel. Ze zijn bang dat ik een aanval krijg en ontlopen me hierdoor.

 

Ook wordt er soms op het moment als ik een aanval krijg naar mij gekeken alsof ik een 1 of andere gek ben. Tijdens mijn aanvallen praat ik wartaal maar soms praat ik ook heel helder en dan over de gekste dingen. Maar mensen kijken me daarna soms aan alsof ik gek  ben of een raar mens ben?

 

Je hebt zoveel verschillende aanvallen, dat je soms bij sommige niet eens merkt dat er een aanval is/was .

 

Ik heb ook aanvallen waarbij ik een schok geef. Ook dan kijken weleens mensen naar me, en zeggen wat doe jij nou raar ? Maar dan zijn dat ook kleine aanvalletjes.

 

Wat ik ook een keer meegemaakt heb is dat iemand aan mij zag dat ik me niet goed voelde en tegen mij zij dat ze even bij mij weg ging omdat ze me eng vond als ik een aanval had.

 

Voor mij is dat natuurlijk niet leuk om te horen dat iemand bij me weg loopt omdat ik epilepsie heb. Maar het is heel goed te begrijpen dat mensen het niet fijn vinden om het te zien, of zelf eng of angstig zijn.

Ik heb mijn eigen aanvallen ook weleens gezien op filmpjes, en dat is ook voor mij wel heel apart om te zien.

 

 

Liefs Van Mijn

Geef een reactie

