Hoe om te gaan met de vraag, alles goed ?

Mensen vragen meestal standaard aan elkaar, hoe gaat het? Meestal is het antwoord standaard, en is het goed.

14053979_10208759365633878_6314314486512154973_n.jpg

Maar ook ik geef eigenlijk altijd standaard het woord ja op die vraag of alles goed gaat. Maar eigenlijk stiekem van binnen gaat het meestal niet goed .. Maar ik weet nooit hoe ik er op moet reageren?

 

Sommige mensen vragen gewoon heel automatisch, Hee Hoi, alles goed? En dan zeg ik automatisch ja. Maar soms denk ik, willen mensen het nou echt weten hoe het echt met me gaat of is het een vraag die je automatisch stelt?

 

Ik zeg eigenlijk altijd dat het goed gaat, alleen bij bepaalde mensen weet ik gewoon dat die het echt willen weten hoe het met me gaat en dan geef ik uitleg.

 

Ik voel me dan een lastpost als ik tegen mensen zeg dat het niet zo goed met me gaat en het dan vertel. Want ik wil me eigen niet aanstellen en ook geen aandacht vragen.

 

Het is af en toe moeilijk om daarmee om te gaan. Ik weet dat bepaalde mensen het standaard vragen maar die toch al hun oordeel klaar hebben. En toch niet oprecht het zijn.

 

Liefs Van Mijn14053979_10208759365633878_6314314486512154973_n

Geef een reactie

