“Ruzie” door mijn ziekte ?

Waarom heet deze blog, ruzie door mijn ziekte? Ik ga jullie dat uitleggen.

 

Zoals ik al eerder in blog’s heb verteld, is dat er veel onbegrip is voor alles van mijn ziektes. Ik ben daarom ook uitgebreid puntje voor puntje helemaal aan het uitleggen, want veel mensen snappen het allemaal niet.

Ik krijg weleens te horen dat ik me aanstel want ik heb alleen epilepsie en niet het pijnsyndroom en vermoeidheidsyndroom. Dat is allemaal onzin. Ik moet niet zo blijven hangen in het zeggen dat ik niet alleen de epilepsie heb, want dat is niet zo. Je hebt alleen maar epilepsie en je kan makkelijk andere dingen doen want andere mensen met epilepsie kunnen dat ook ! Ja juist, andere. Maar kijk maar eens voor de gein op internet hoeveel soorten epilepsie er zijn. Honderden soorten. En dan ben ik echt nog niet het ergste hoor. Ik heb in het ziekenhuis zoveel andere gevallen gezien die er slechter aan toe zijn. Dus zelfs dat kan ook. Maar er zijn inderdaad ook mensen die alles kunnen ondanks de epilepsie. Het verschilt per persoon. Maar bij mijn is dat  ook zo geweest. Ik kreeg een keer een aanval en was een paar dagen/weken niet lekker, en daarna kon ik alles weer doen. Maar omdat me hersenen erger beschadigt zijn, is de epilepsie toegenomen en me gezondheid afgenomen. En daar zit de fout nu. Want de meeste mensen die me al een tijd kennen, zien me nog als het meisje die alles kon en alles deed. En nu zien ze mij anders, en gaan ze het vergelijken met hetgeen hoe ik me toen voelde. Het is soms zo erg dat mensen boos worden op mijn en kwaad weglopen omdat ik zeg dat ik me slechter ben gaan voelen en niet meer hetgeen kon wat ik toen wel deed. Dan worden ze boos en zien ze me als aansteller. Het wordt ook letterlijk zo gezegd, en ook recht in me gezicht. Ik ben dan zo verdrietig maar ook om het feit waarom maken ze daar ruzie over maken?

 

Moeilijk soms …

Liefs Van Mij

Een gedachte over ““Ruzie” door mijn ziekte ?

  1. Pingback: Weekoverzicht

Geef een reactie

