Mijn ziektes – deel 1 – Buikpijn

Zoals jullie al wel eerder hebben kunnen lezen, is dat ik erg veel last heb van me buik.685403a05e16eb7f635b684ef778877f

Van kleins af aan ben ik al bekend met buikpijn. Ook daar heb ik veel voor bij de dokter gelopen en zelfs ook in het ziekenhuis. Maar vroeger werd ik veel gepest, en dachten de dokters/artsen dat het buikpijn van de stress was omdat ik zoveel gepest werd. Ik kreeg wel gewoon een soort laxeermiddel. Dit maakte de ontlasting wat makelijker waardoor de buikpijn verdwijnen zal op de tijd.

In de loop van de jaren ben ik een paar keer terug geweest en weer kreeg ik dat laxeermiddeltje. Maar dat hielp niet echt, maar ik deed wat de dokter zij, dus nam het wel in.

Tot op een gegeven moment dat ik weer in 2015 pijn in de buik kreeg, en ook last van me maag. Dat werd dus een ophoping van alles en trok door naar de maag. Dus eerst weer het middeltje gekregen en maagtabletten. Maar het ging niet over, dus werd ik naar de maag,lever,darm afdeling in het ziekenhuis gestuurd. Daar kreeg ik onderzoekjes en toen kreeg ik een ander soort laxeermiddeltje. En ik moest een endoscopie gaan maken. Maar ik heb deze afspraak af moeten zeggen omdat mijn epilepsie aanvallen toenamen, en dat was niet verantwoord om dan zo’n onderzoek te gaan doen. Dus eigenlijk is dit een beetje verwaterd doordat ik in zoveel andere ziekenhuizen loop.

685403a05e16eb7f635b684ef778877fTot op een gegeven moment ik in mei buikpijn kreeg. Het werd elke keer een beetje erger. Totdat ik in een keer niet meer op kon staan van de pijn. Eenmaal opgestaan viel ik met ontzettende kramp in elkaar. Elk klein stootje deed al zeer aan mijn buik. Maar we waren toen bij iemand anders dus moesten naar huis, gelukkig maar 5min van ons huis af. In de auto kon ik het niet houden van de buikpijn… Dat hobbelen in de auto over de weg was vreselijk. Toen we eenmaal thuis waren zijde ze tegen mijn je moet naar de huisartsenpost . Maar ik wou een bikkel zijn, en zij dat ik dat niet wilde. Ik zag het ook niet zitten om in een auto te gaan zitten weer, van de pijn.

De dag erna heb ik meteen urine weggebracht, en bleek dat ik een blaasontsteking had. Ik heb het ooit een keer gehad maar daar leekt het helemaal niet op. Wel een klein beetje. Dus ik kreeg een kuur en moest daarmee over gaan. Maar dat was helaas niet zo… Ik ben er toen nog een week langer mee doorgelopen, omdat ik dacht: misschien veranderd het nog. Maar nee , jammer genoeg niet.

Toen heb ik weer urine ingeleverd bij de dokter. En ook daar was weer een blaas ontsteking te zien. En daarna was het ook weer niet over … Dus ik ging uiteindelijk weer terug naar de dokter. Ik heb er uiteindelijk 5 dagen achter elkaar gezeten.

 

In mijn vervolg blog vertel ik hoe het verder ging.

Liefs Van Mij

Geplaatst in: Blog

2 gedachtes over “Mijn ziektes – deel 1 – Buikpijn

  1. Pingback: Weekoverzicht

Geef een reactie

