Mijn ziektes – deel 1 – Fibromyalgie

Een tijd geleden ben ik begonnen om een blog/verhaallijn te gaan bloggen over mijn ziektes. Ik ben begonnen met het eerste deel en dat was Epilepsie. Ik heb er leuke en positieve berichten van gehad. Onbekende en bekende mensen die dat deden, zelfs een lieve reactie dat ik zo positief ben en goed met alles omga, dat ik een voorbeeld voor hun ben ! Dat is wel een heel mooi compliment die ik kreeg, want ook daarvoor schrijf ik.

 

Nu ga ik jullie wat vertellen over mijn Fibromyalgie.

 

Het begon allemaal al vanaf kinds af aan. Ik had toen al pijnklachten, en was toen echt al heel klein toen ik over de pijnklachten begon te praten. Ik was in het ziekenhuis onder controle vanaf mijn 3e leeftijd al, omdat ik toen bekend werd in het ziekenhuis daar, voor de  epilepsie. Ik las voor een paar jaar geleden toevallig in een dossier dat toen ik 7 jaar was, aangaf bij de neuroloog dat ik veel pijn had. Maar het werd natuurlijk gezien als groeipijn. Tja eigenlijk een logische gedachten toch?

Maar elke keer gaf ik het weer aan, en weer aan. Toen heb ik hier en daar af en toe wat therapie gehad voor de rugpijn, maar ook dat hielp niet. Aan het niet bewegen lag het ook niet, want ik had school gym, en daarnaast zat ik een lange tijd op zwemmen, nadat ik daarmee stopte deed ik ook aan kindergym. En toen ik wat ouder werd ging ik op streetdance jarenlang. Dus het kon niet gegooid worden op het niet bewegen toen.

Toch elke keer had ik, bij het gesprek van de neuroloog aangegeven dat ik veel pijn had, maar daar werd niks mee gedaan dan alleen maar therapie.

Tot op een gegeven moment ik het zat werd en naar de huisarts ging. Ook daar weer groeipijn en therapie… dus ik ging van het kastje naar de muur. Tot de therapeut ook zij, ga toch meer eens terug naar de huisarts en op ons advies. Ik ben toen terug gegaan, en ik ben eigenlijk weer met hetzelfde terug gestuurd .

En toen werd ik het zat, ik was ongeveer 16 jaar, en ik wou dat er nu wat aan gedaan werd dan alleen therapie. Nou eindelijk, hé, hé ! Ik werd onderzocht, en bleek toch wel dat ik veel pijn punten had die niks meer met groei pijn te maken had. Toen bedacht de dokter zich in een keer en zij dat ik maar eens naar een reumatoloog moest gaan.

Hoe het daar verder afgelopen is vertel ik jullie in de volgende blog.

 

Liefs Van Mij

3 gedachtes over “Mijn ziektes – deel 1 – Fibromyalgie

  1. Onbegrijpelijk dat de artsen, die jou behandelden, er zolang over moesten doen, om jou naar de reumatoloog te sturen. Vaak werken artsen (helaas ) langs elkaar heen.

    Like

  2. Pingback: Weekoverzicht

Geef een reactie

