MIJN ZIEKTES – DEEL 9 – EPILEPSIE

We waren gebleven met het onderwerp, de vraagtekens bij de uitslagen van me onderzoeken, waar iets onverklaarbaars was te zien.

IMG-20151208-WA0003

Hier zochten ze de plekjes van mijn epilepsie op. Ze konden deze niet te pakken krijgen omdat er bij mijn schedel dingen zitten , door lange gebruik van de medicijnen                           (vanaf me 3e al)

Het was oktober/november toen ik in het ziekenhuis lag en deze uitslag te horen kreeg. Vandaar dat ik ook direct naar huis toe mocht. Want er was/is niks meer aan te doen. Ik moet het accepteren dat het zo loopt. Maar dat betekend niet dat ik ga opgeven! En wie weet in de toekomst, wat ze allemaal wel niet kunnen waardoor ik wel beter(de) kan worden.

Maar ik werd dus door gestuurd naar een ander ziekenhuis voor de diagnose die er gesteld was, wat onverklaarbaar was. Ik kreeg daar een intake gesprek,en er was daar één uur voor ingepland ( dat was te kort, haha )  . Ik moest vertellen van A tot en met Z van alles wat ik mankeer en wat ik voel. Maar aangezien er geen tijd meer was en er nog allemaal vraagtekens waren moest ik terug komen diezelfde week om weer verder te vertellen wat ik allemaal mankeerde.

Eenmaal het gesprek kort te hebben uitgelegd, werden er onderzoeken gedaan. En vragen gesteld via een standaard procedure. De neuroloog dacht namelijk dat het onverklaarbare gedeelte weleens angst en paniek aanvallen konden zijn. Maar uit de onderzoeken was dat zeker niet waar.

De diagnose die in het ziekenhuis werd vastgesteld werd was een chronisch pijn syndroom en een chronisch vermoeidheid syndroom.

Oeps, dat was niet zo leuk om te horen. Maar het verklaarde wel waardoor ik altijd moe ben, en  ook ontzettend veel pijn heb. Ik voelde me een aansteller altijd, en dat werd en wordt ook nog steeds gezegd tegen mijn. Ik ben van kleins af aan altijd al moe en veel pijn. Ik las het voor een tijd geleden in een heel oud verslag van de kinderneuroloog dat ik het daar ook al aan gaf.

Verder heb ik ook bij een slaapkliniek gelopen, voor de vermoeidheid. Dit kon helaas niet afgemaakt worden omdat ik toen een ziekenhuis opnamen kreeg. Dus wie weer ooit dat ik er weer mee bezig moet/ga ! Maar nu gaan we het eerst anders doen.

Ik zal naar het CWZ Nijmegen en Radbout Nijmegen doorverwezen worden, om daar  verder behandeld te worden voor de pijn en het Radbout voor de vermoeidheid.

De behandelaar zou dat gaan regelen, maar ik kreeg dezelfde week nog een telefoontje dat er een behandel/start plaats was van minimaal een half jaar. En hun vonden ook dat, dat te lang gaat duren, dus doen hun het in hun ziekenhuis en werken ze samen met het CWZ en Radbout. (hetzelfde dus, alleen sneller).

Het geen wat dus niet te verklaren was op alle onderzoeken, was dus de signalen van de pijn en vermoeidheid, en daardoor krijg je ook aanvalletjes . Pijn en vermoeidheid aanvalletjes. Een flexie van paar sec .

Nu zou ik eigenlijk 8 augustus naar het ziekenhuis daarvoor moeten, maar het kan niet door gaan i.v.m. het vervoer(fijn hé, epilepsie en overal afhankelijk van) en Myron kan ook geen vrij krijgen. Dus dat wordt nu even een nieuwe afspraak maken.

Hou de volgende blog in de gaten, daar ga ik dit onderwerp afronden, en beginnen aan een nieuw onderwerp.

 

20150908_105617

Een van de slaap onderzoeken

Liefs Van Mij 

2 gedachtes over “MIJN ZIEKTES – DEEL 9 – EPILEPSIE

  1. Pingback: Weekoverzicht
  2. Pingback: Mijn ziektes – deel 1 – Chronische Vermoeidheidsyndroom & Pijnsyndroom

Geef een reactie

