MIJN ZIEKTES – DEEL 8 – EPILEPSIE

Ik ga jullie nu verder vertellen wat er gebeurde toen ik uit het ziekenhuis kwam in 2013.

Ik mocht naar huis toe, zoals ik had gezegd  in me vorige blog. Maar de medicatie werd verhoogd via telefoon. Er was wel één ding besproken in het ziekenhuis toen ik er nog in lag. Dat was dat er niks meer voor me gedaan kon worden. BOEM!  Die werd even hard in me gezicht gegooid om het zo maar te zeggen. Ik kreeg wel medicatie, maar alleen om het draagbaar te maken met de aanvallen enz.. Er werd gewoon kei hard gezegd dat er niks meer gedaan kon worden. Ik besefte het niet. Een tijd later kwam de knal pas bij me echt binnen. Toen ik in het ziekenhuis lag, mocht ik 2 dagen lang maar 3 uur slapen en daarna werd ik weer aan de E.E.G. gelegd en gingen ze bekijken hoe erg de activiteit was/is. Die was dus best wel heftig. Maar ja ? Niks meer aan te doen ?

12249948_10206620278398034_7649072562413307826_n

Toen kwam het onderwerp Epilepsie chirurgie naar boven. Oeps, dat is schrikken.. Weetje nog van een van de vorige blogs waarbij ik schreef blij te zijn het niet te hoeven doen. Tja , en nu was dat de enigste optie om te proberen de aanvallen wat te verminderen, maar overgaan kon niet meer. Want tijdens de onderzoeken zijn ze erachter gekomen dat ik een hersenbeschadiging heb opgelopen van de aanvallen, en op meerdere plekken epilepsie heb. Dat was even schrikken, maar wat kan ik er nu nog aan doen? Het is allemaal zo.. en de enigste optie is epilepsie chirurgie … Ik heb toen een akkoord gegeven, omdat ik er natuurlijk alles aan wil doen om me beter te voelen. Want ik ben ook een meisje van 23 die alles wil doen, wat andere meiden kunnen doen op die leeftijd. En daar knok ik voor !

Maar ik krijg veel onderzoeken voordat ik geopereerd kan worden. Als ik geopereerd kan worden, want het moet net op het juiste plekje zitten waar ze bij kunnen met zo min mogelijk risico. Ze dachten al wel dat ik die pech had, dat ze me niet kunnen opereren . Maar ik hou de moed er in !

 

Maar het ging maar weer slechter en slechter .. en me lichaam trok het allemaal ook niet meer de aanvallen. Dus weer naar de neuroloog en ja hoor komt ie weer : weer een ziekenhuis opnamen. Nu 4 weken. Ik kreeg weer onderzoeken, en de medicatie werd niet veranderd maar er werden andere medicijnen bij gedaan.

Tijdens de onderzoeken daar, kwamen ze erachter dat er iets was te zien, wat onverklaarbaar is ? Ojee , heb ik weer ! Ik moest op gesprek komen bij de neuroloog, en werd mij gezegd dat de operatie even op pauze werd gezet, want er was iets uit de onderzoeken wat ze niet kunnen verklaren.. en dat willen ze eerst uitgezocht hebben voordat ze me zomaar gaan opereren. Dit moest in een ander ziekenhuis, omdat het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben echt alleen maar voor epilepsie patiënten is.

 

Het duurde maanden voordat ik een keer iets daarvan hoorde en daar op gesprek kon komen. Ik kreeg daar ook onderzoeken, en daar kwam ook iets verrassend uit wat absoluut niet leuk is ! Maar dat vertel ik in de volgende blog.

179c9d73377a0e8551bcb72dd5806b41

Liefs Van Mij

Geplaatst in: Blog

3 gedachtes over “MIJN ZIEKTES – DEEL 8 – EPILEPSIE

  1. Hans zegt:

    Knap dat er de moed inhoudt. Je zou er wanhopig van worden. Zijn er meer personen in Nederland of in de rest van de wereld die dit probleem hebben? En hebben de ziekenhuizen, die jij bezoekt, voldoende kennis op dit gebied? Je schrijft trouwens goed en legt de zaken duidelijk uit. Ik heb het al meer gezegd, maar ik hoop echt, dat je een keer geholpen kan worden. Sterkte.

    Like

  2. Mijn geluk zegt:

    Dankjewel, erg lief van je ! Vindt het ook leuk om te zien dat je me blog bij houdt ! Lief ! Maar het is zeldzaam wat ik heb, en daarom is het ook zo moeilijk om iets ervoor tegen te zoeken… Maar goed, er volgen meer bloggen, en daar vertel ik weer meer over hoe het veder gegaan is en hoe het verder gaat … Groetjes

    Like

  3. Pingback: Weekoverzicht

Geef een reactie

