MIJN ZIEKTES – DEEL 4 – EPILEPSIE

Ik ga hier verder met mijn verhaal over het geen wat er gebeurde toen ik gediplomeerd was op het middelbare onderwijs.

Ik moest een keuze gaan maken welke kant ik op wilde gaan om een opleiding te gaan volgen. Het was best wel moeilijk om een leuke en een goeie keuze te maken, want het geen wat ik graag wou gaan doen kon weer niet met de epilepsie. Kapster wou ik altijd graag worden, nou dat zat er niet in. Nagelstyliste vind ik ook erg leuk, kan ook weer niet met de reuma/Fibromyalgie. En ga zo maar door …

Toen heb ik besloten om een opleiding helpende welzijn niveau 2 te gaan studeren en daarna niveau 3 pedagogisch medewerkster. De leraren wisten dat en ik werd tijdens mijn stages ook ingepland bij basisscholen in plaats van de zorg. Dat omdat ik er toch niks mee wou gaan doen. Het was ook veel te zwaar voor mijn bleek wel na een paar maanden. En de zorg moest ik halen om verder te kunnen gaan.

Eenmaal de 1e stage gehad, was ik ontzettend enthousiast erover en dat was echt het geen wat ik wou gaan doen. Maar merkte wel dat het vermoeiend was voor me lichaam en ook me hersenen enz.. Toen kreeg ik een tweede stage en toen gaf mijn lichaam het op. Ik kon niet meer. En mijn school lukte ook niet meer… Ik was het laatste ( dik ) half jaar eigenlijk alleen maar thuis op bed met epilepsie en andere gezondheid klachten. Als het lukte ging ik naar school, maar meestal kon ik gewoon niet naar school toe vanwege de gezondheid. (herkenbaar van de middelbare onderwijs hé ? ) Ik ben toch koste wat het kost zo vaak mogelijk naar stage geweest, en er was afgesproken een halve dag stage in plaats van een hele dag. Ook zelfs dat was zwaar voor mij, maar ik deed er alles aan om het te halen. Ik probeerde ook wel altijd aanwezig te zijn met een examen enz., maar soms mocht ik hem een andere keer doen. Er werd wel tegen mij gezegd dat ik studie vertraging had van een jaar en als ik geluk had een half jaar. Maar Ik ben Ik niet als ik daar niet mee akkoord ging. Ik wist dat de school zijn best deed voor mij, en ik wou hun ook hun  tegendeel bewijzen, dat ik er met de diploma uitreiking ook gewoon in februari zou staan, zonder studie vertraging. En ja hoor , het was en is me gelukt ! Binnen ander half jaar ( zelf was dit een versnelde opleiding, waar ik niet bewust voor had gekozen, maar gewoon omdat ik in Elst naar school wou gaan, en later te horen kreeg dat dit opleiding versneld was) maar ik stond er wel, en had mij diploma gehaald ! En zelfs de helft van mij klas niet, en ik wel! Ik voelde en voel me stiekem best trotst hoe ik alles bereikt heb qua school ! En de mensen om me heen die me lief hebben, zijn ook zo trots op mij, dat ik het allemaal zo goed gedaan heb, ondanks ik ziek ben.

Maar toen was ik in februari afgestudeerd, en wou door voor niveau 3 , alleen die startte pas in september. Dus ik had een half jaar tussen stop, en moest wachten tot dat ik aan de nieuwe opleiding kon beginnen . Maar toen ……………

 

Dat vertel ik in me volgende blog ! Dus blijf me volgen, als je wilt weten hoe het verder is gegaan.

 

Liefs Van Mij

Een gedachte over “MIJN ZIEKTES – DEEL 4 – EPILEPSIE

  1. Pingback: Weekoverzicht

Geef een reactie

