MIJN ZIEKTES – DEEL 3 – EPILEPSIE

Ik ga hier verder met het vertellen/uitleggen van mijn epilepsie.

 

Bij mijn vorige blog Mijn ziektes – Deel 1 – Epilepsie & MIJN ZIEKTES – DEEL 2 – EPILEPSIEheb ik jullie verteld tot aan mijn basisschooltijd. Ik ga jullie nu verder het verhaal vertellen.

3c031dcdc260aeb8d7152e3ff78cd7c5

Ik ben in de 2e klas blijven zitten, omdat ik bijna niet op school kon zijn vanwege de hoeveelheid aanvallen en de gezondheid die niet goed ging. Ik moest van de schoolinspectie iedere dag gewoon naar school, of ik nu ziek ben of niet, ik moest me gewoon melden op school. Nou dat deed ik ook, maar ik werd iedere dag weer naar huis gestuurd, en meestal binnen één uur al. Het was zo, ik deed de verzorging opleiding, en als ik een aanval had werd ik daar op een bed neer gelegd(ziekenhuisbed waar wij praktijk op moesten doen) en dan wachtend tot mama kwam.

Op een gegeven moment ging dat natuurlijk niet meer. Mijn lichaam was op, en kreeg ook last van de bijwerkingen. Ik ben toen meteen opgenomen in het ziekenhuis een week, een week lang aan de E.E.G. en op een gegeven moment ging het slechter,  slechter en nog eens slechter, waardoor ik bijna iedere week in het ziekenhuis lag. Het is een speciaal ziekenhuis voor epilepsie, dus er waren ook weekend opnames die ik ontzettend veel heb gehad. Het is niet te tellen hoeveel ik in het ziekenhuis gelegen heb.

Toen kreeg ik een medicijn die hielp! KEPRA ! yes ! mijn aanvallen waren meteen weg. Maar toen…. Ja ik kreeg last van de bijwerkingen. En ook erge bijwerkingen. Opstandig en heel agressief, terwijl ik dat helemaal niet ben uit me eigen. Ik moest meteen naar het ziekenhuis, en ik zal daar in het ziekenhuis belanden, maar dan alleen, want al die andere keren mocht mama bij mijn slapen maar nu niet meer. Ik kreeg echt een ziekenhuisopnamen die helemaal in zwolle was en daar is een tijdje wachttijd voor, maar ik kon 2dagen later al komen en werd er opgenomen. Meteen de medicijnen eraf ! Mensen (kinderen, want ik was ongeveer 15, dus was nog op de kinderafdeling) vonden me gewoon eng, zo agressief was ik. ( de verpleegsters zijn me ook niet vergeten, iedereen herkent me nog haha, echt iemand uit de geschiedenisboeken. En waarvan ze heel veel hebben geleerd. Want ik ging van de medicatie af en weg waren de bijwerkingen, gelukkig !

3c031dcdc260aeb8d7152e3ff78cd7c5

Toen kwam de arts en die zij Ashley, ik heb nog een optie, dat is  een nieuw medicijn die nog maar aan een paar mensen zijn uitgegeven maar waar ze niks van wisten omdat het nieuw was. Zal jij die willen? Nou ik twijfelde niet, want ik stond op het punt om geopereerd te worden, in me hersenen (bah) aan de epilepsie. Ik zat in het traject dat ze gingen kijken of ze me konden opereren, gelukkig had ik nog niet alles gedaan, dus kon ik volmondig ja zeggen. Ik heb die medicatie gekregen, nou het was een wondermiddel. Ik kon alles weer, ik deed alles weer, en ik mocht alles weer. Ik was het meisje die ik ben, en niet de agressieve Ashley.

Gelukkig heb ik door dit middel mijn basisschool af kunnen maken en mijn diploma gehaald. Ik ben zelfs nog geëerd dat ik met zoveel inzet en doorknoken en vechten voor me gezondheid, mijn diploma heb gehaald , met goeie cijfers. Ik kreeg van de school een eer, en een grote bos bloemen. Ik was emotioneel, maar vond het zo lief dat ze met me mee hebben geleefd, en zo lief dat ik het kreeg, en stiekem was ik wel trots op me eigen  dat ik daar stond, toch mijn diploma gehaald!

FB_IMG_1451575746145

Daarom mijn tatoeage , want opgeven is geen optie ! 

Liefs Van Mij

 

Geplaatst in: Blog

Een gedachte over “MIJN ZIEKTES – DEEL 3 – EPILEPSIE

  1. Pingback: Weekoverzicht

Geef een reactie

