Een cirkel die niet doorbroken kan worden …

 

In de vorige blog had ik al een tip geschreven over wat ik in de volgende blog ga schrijven/doen.

e7fa31869096fa560533ec06ab7c12e8

 

Het is voor veel mensen nog erg onduidelijk wat ik mankeer. Mensen begrijpen het ook niet allemaal wat natuurlijk heel goed kan, en ik denk zelf ook dat het moeilijk is om te begrijpen. Maar soms wordt er aan mijn gevraagd, heb je nou reuma of epilepsie? Maar om deze vraag moet ik wel \eens lachen want mensen denken dat je maar 1 “ziekte” kan hebben. Ik vertel dan wat ik heb, en wat ik allemaal nog meer erbij heb. Sommige mensen zien het in en zeggen, je leeft eigenlijk gewoon in een cirkeltje die niet doorbroken kan worden? Ja inderdaad ! Het is een cirkel waar ik in zit en die niet te doorbreken is en die het ene weer belast met het andere.

Ik heb hier de cirkel gemaakt, maar er staan een paar ziektes niet bij, maar dit zijn echt de meest belemmerde dingen.

Naamloos.pngZoals je in deze cirkel kan zien is dat alles in een verband staat. Het komt niet allemaal van een ding af, maar de cirkel blijft steeds rond gaan. Neem een voorbeeld:

Mensen roepen vaak tegen mijn, ach ga eens sporten lui varken Je bent veel te dik!

Een voorbeeldje is bijvoorbeeld dan, ik ga sporten maar ik ben ontzettend moe waardoor ik weinig energie heb en niet te vooruit te branden ben. Maar als ik dan ga sporten krijg ik ( en dat heb ik al ) ontzettend veel pijn, en last van de reuma. Door de prikkels naar me hersenen lopen krijg ik ook last van de epilepsie. En ik ga soms ook hyperventileren waardoor ik verkeerd adem en astma aanvalletjes krijg. Daardoor wordt ik angstig en krijg ik paniek aanvallen. Er gebeurd dus veel in me hoofd en lichaam waardoor ik last heb en krijg van het pijn syndroom en het vermoeidheid syndroom.

 

Dit is een goed voorbeeldt van het geen hoe het bij mijn te werk gaat. Hoe me lichaam werkt met alles wat ik heb. Misschien krijg je door dit cirkeltje meer inzicht en snap je het misschien wat makkelijker. Ik vond het wel een goede manier om het inzichtelijk te maken.

 

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden, laat zeker een reactie achter, via de blog of op mijn andere sociaal media.

 

Liefs Van Mije7fa31869096fa560533ec06ab7c12e8

Geplaatst in: Blog

Geef een reactie

