Nieuwe blog

fa2a5e6d6345a393758007dd325c319dLieve volgers ,

Zoals jullie al hebben kunnen zien/merken is dat ik een tijd niet meer online ben geweest. Dit kwam door me gezondheid. Het is de afgelopen tijd niet zo heel erg goed met mijn gezondheid. Ik heb ontzettend erg veel last van mijn paniek en angst aanvallen, ik heb al een lange tijd epilepsie aanvallen, en nu kwam er van de week ook nog eens gruwelijk veel pijn bij kijken. Een pijn level die ik nog niet bereikt had. Ik ben echt helemaal gebroken vanwege mij gezondheid, en heb zo ontzettend veel pijn, dat ik niet ben toegekomen aan het bloggen. Toch blijf ik het proberen om zoveel mogelijk te bloggen.

 

Ik heb de laatste week ontzettend erge paniek en angst aanvallen. En het neemt maar toe. Maar wat is nu het geval? ik slik de medicijnen uit een medicijnrol. Voor de gene die niet weten wat het is, het zijn zakjes waar ze alle medicijnen voor de juiste dag en de juiste medicijnen en de juiste tijdstip in zoโ€™n zakje hebben zitten, zodat het makkelijk is als je veel medicatie slikt. ( we gingen voor de gein even narekenen we kwamen op 23 medicijnen uit ) . Maar wat doet de fabrikant die het maakt nou? Hun vullen de medicijnen zo aan dat als het merk er niet is, ze er een ander merk in doen die goedkoper is en waar wel dezelfde stof inzit maar dan met een ander middeltje erbij. Buitenom, helemaal niet goed. Ik heb de apotheek hier al voor gebeld, maar dat maakte niet uit, want het waren dezelfde medicijnen zeiden ze. Maar ik merkte dat ik me slechter en slechter begon te voelen en heb de dokter gebeld, en inderdaad, het klopt dat het gewoon medicatie is wat totaal niet goed is. Dus die worden meteen vervangen omdat er toch een ander stofje in zit dan die ik nodig heb. Jammer genoeg hebben ze niet meer het middel wat ik slikte, maar krijg ik bijna hetzelfde, maar geen imitatie soort.

 

Hetgeen wat de fabriekante ( meestal ) willen proberen, is om een goedkopere medicatie soort erin te doen, want sommige mensen merken het toch niet. Maar ik ben zo gevoelig voor medicatie, dat ik het wel merk.

fa2a5e6d6345a393758007dd325c319d

Lief Van Mij

Geplaatst in: Blog

2 gedachtes over “Nieuwe blog

  1. Hans zegt:

    Hallo Asley.
    De kwestie met medicijnen is iets anders dan dat jij stelt.
    Een voorbeeld :Een fabrikant ontwikkeld een bepaald medicijn. Daar zit een patent op voor bv 10 jaar. Na die 10 jaar mogen ook andere fabrikanten dit medicijn produceren. Uiteraard tegen lagere kosten, want zij maken het gewoon na, dus geen ontwikkelingskosten e.d. De zorgverzekeraar verplichten apothekers en artsen dit nieuwe medicijn voor te schrijven (opdracht regering).In principe is de samenstelling hetzelfde. Maar er zijn uitzonderingen.
    Tante Connie is zo’n uitzondering. Zij kreeg bijwerkingen en is toen naar haar arts gegaan. Die heeft het oude medicijn voorgeschreven en zij krijgt dit nu. En nu heeft zij geen problemen meer. Dus gewoon naar de (huis)arts gaan en hem het probleem voorleggen. Dit heeft mijn apotheker mij verteld. Maar de meeste mensen weten dit niet. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Wanneer jij echt problemen hebt met je nieuwe medicijnen moet je dit niet accepteren.
    Verder wens ik jou heel veel sterkte. Groetjes.

    Like

    • Mijn geluk zegt:

      Het klopt hoe jij het zegt, ze hebben mogen een medicijn na maken, maar dan niet helemaal het zelfde, dan moet er een ander stofje bij zitten, of verwisseld zijn, zodat hun niet het zelfde verkopen, maar wel de zelfde werking heeft en goedkoper. Echter komen daar bij wel andere stofjes invoor, wat men meestal niet in de gaten heeft omdat het bij veel mensen gewoon goed gaat. Ik heb daar juist last van, en krijg de bijwerkingen, en mijn lichaam stoot die medicijnen af. Dus werken ze niet . Ik kan dit heel makkelijk merken namelijk aan de epilepsie, ze hebben dat ook wel eens daarbij gedaan, en dan keer ik , als het eenmaal goed in me bloed was, meteen aanvallen. Ik heb daardoor ook nu een brief van de arts dat ze me absoluut geen goedkopere merk moeten geven, maar echt het merk . Maar helaas bij deze medicatie kan het niet meer, want ze zijn uit de handel. groetjes

      Like

Geef een reactie

