Uitleg en nog eens een keer uitleg, uitleg

28e273658b523ca76168435079f24976Soms, maar stiekem eigenlijk best vaak voel ik me gekwetst van binnen. Ik laat het nooit zien, omdat ik me van buiten niet gevoelig wil openstellen. Ik voel me dan net een aansteller, en dat wordt me al vaak zat gezegd, dat ik me eigen aanstel.

Het doet me echt zoveel verdriet dat mensen soms zo hard kunnen zijn tegen mij, en dat blijven doen, hoe je ook ga of sta, wat je ook zeg of doe, niks is goed. Deze groep mensen hebben me altijd al weten te raken, en verdriet gedaan.

Ik zal zo graag eens op me voorhoofd willen plakken, wat ik nou allemaal PRECIES mankeer. Zodat ik het niet elke keer weer opnieuw en opnieuw uit moet leggen, terwijl de 1e keer niet geluisterd wordt (of voor de helft) en de 2e keer ook niet, en de andere keren ook niet.

Mensen die me wel begrijpen zeggen vaak, en dat denk ik ook, je kan beter een been gebroken hebben, en dan in de rolstoel zitten, dan kunnen mensen het tenminste zien wat je mankeer en hebben ze geen snel oordeel.

Het lastige aan mij gezondheid is ook nog, dat het helemaal niet te verklaren is, en soms niet eens te behandelen is, of andere dingen. Het is lastig voor mij, maar het aller lastigste vindt ik nog dat ik het niet uit kan leggen.

Mensen zeggen al snel, Ach kijk haar dik zijn, Ze kan zogenaamd niks, Ze kan makkelijk werken enz enz enz.

De tranen die ik daar over al heb laten vallen, zijn niet te omschrijven hoeveel dat is.

Waarom heb ik nou juist zo’n vervelende en onverklaarbare ziekte, die niemand wil of kan begrijpen. Maar als je iets niet wil begrijpen, betekend het dan ook dat je dan maar meteen hardop mag oordelen en kwetsen? Wat ik geleerd heb, is dat je iedereen in hun eigen waarde moet laten. Wat diegene ook doet of laat. Ieder mens is anders, en oordeel niet zo snel over een ander.

 

Dus een tipje van mij: Oordeel niet te snel voordat je weet hoe of wat. Ik deed het eerst ook hoor ! Maar ik heb wel altijd iedereen in zijn waarde gelaten. En doordat andere mensen zo snel over mij oordelen, heb ik ervan geleerd dat je dat juist nooit moet doen !

 

28e273658b523ca76168435079f24976

Liefs Van Mij

Geplaatst in: Blog

Geef een reactie

