Mijn epilepsie-deel 2

Ik ga jullie nu wat vertellen over het begin af aan van mijn epilepsie tot heden.
Hier kan ik niet mijn hele verhaal plaatsen, omdat ik dan een boekwerk krijg haha !

Zoals ik jullie al eerder verteld had, is het bij mijn een hersenbeschadiging die ik opgelopen heb tijdens de geboorte waarschijnlijk. Dat zal gekomen zijn door zuurstof tekort.
Als mijn moeder mij naar bedje bracht bijvoorbeeld, vond ze dat ik vreemd staarde, en raar uit me ogen keek. Dat eenmaal verteld, dacht iedereen dat mama een overbezorgde moeder was. Maar niets bleek minder waar. Ik kwam terug van de peuterspeelzaal, en was moe! Ik werd gedoucht, en viel weg, en er was geen contact met mij te krijgen. Toen ze mij aan wouden kleden zakte  ik letterlijk en figuurlijk in elkaar. We moesten meteen naar de dokter komen, en daar gebeurde het ook in de wachtkamer. De dokter heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis, en ben daar een klein tijdje opgenomen geweest, en kreeg allemaal onderzoeken. Heel gek, ik was 3, en kan me een aantal dingetjes goed herinneren. Ik kreeg tijdens de eerste onderzoeken meteen aanvallen, dus het was overduidelijk dat het epilepsie was/is. Ik heb toen medicatie gekregen (in een drankje, die vies was haha), en daar ging het best goed op. Ik ben een lange tijd aanvalsvrij geweest, en onder controle gebleven bij de kinderneuroloog.

Toen in eenmaal op de basisschool zat, vond de juffrouw het soms ook apart hoe ik me gedrag toonde. Dit door bijvoorbeeld afwezigheid of in een keer in slaap vallen, of dat ik dan in een keer uitschoot met schrijven. ( absence) . De juffrouw waarschuwde mijn ouders, en ben toen weer gecontroleerd, en de medicatie aangepast. Van die medicatie aanpassing viel ik meteen in slaap als het even stil was. Haha !  Maar dat is onder controle en goed gekomen, tot de eerste klas !  Dit vertel ik in de tweede blog , vervolg.

 

Liefs Van Mij

Geef een reactie

