Mijn epilepsie , en hoe te handelen bij mij aanvallen? Maar ook in het algemeen !

24cf3852e726f84e5095a1fc4a4e1d01 (1)   Mijn epilepsie is gelukkig niet te heftig om te zien, soms zie je helemaal niks zelfs. Als je een epilepsie aanval ziet van iemand is het altijd vervelend, maar gelukkig val ik er niet bij neer. Mijn aanvallen zien er zo uit:

Ik ga smakken
Om me heen grijpen/slaan
Wartaal praten
Heel veel angst en paniek tijdens een aanval
Schokken
Soms is het alleen maar staren
Soms ik het ook alleen maar één keer een schok
Soms is het ook dat je niks ziet, en achteraf zie je me dan wel bijvoorbeeld wit worden ofzo.

Ik ben altijd na een aanval heel erg moe, en val meteen in diepe slaap. Ik kom uit de aanval, en ben even geschokt en verward? En dan wachten de mensen tot ik goed aanspreekbaar ben en daarna val ik ook meteen in slaap. De aanvallen verschillen qua tijd. Soms zijn de aanvallen nog geen 30sec, maar soms ook wel een minuut of 3.


Wat te doen bij aanvallen?

Eigenlijk helemaal niks. Mensen hebben een standaard beeld geleerd/ gehoord gekregen, om aan de patiënten te zitten en iets in de mond voor het stikken en bla, bla, bla . Maar niks is daar van waar! Zit nooit aan iemand die een epilepsieaanval krijgt. Wat je wel moet doen, is zorgen dat er veiligheid om diegene heen is. Dus niet dat ze de hoofd kunnen stoten, of andere manieren wat gevaarlijk of andere risico’s kan zijn. Wil je meer informatie over de juiste manier van handelen? Dan moet je eens bij Google naar gespecialeerde epilepsie site/ziekenhuis zoeken, wat daar voor een informatie opstaat, hoe te handelen.

 

Bij mij is het zo, ik val gelukkig niet neer, en ook voor mij telt het, als er gevaar om me heen is, probeer me dan daarvan weg te leggen. Verder kom ik altijd (twee keer niet) zelf uit me aanvallen. Als een aanval lang duurt, is het van belang om 112 te bellen. Mensen krijgen op een gegeven moment geen zuurstof meer naar de hersenen, waardoor er beschadiging op gelopen kan worden. Bij mijn is het soms lachwekkend wat voor een aanvallen ik heb, soms doe of zeg ik de gekste dingen haha !

24cf3852e726f84e5095a1fc4a4e1d01 (1)

Als je vragen hebt stel ze gerust hoor,

Liefs Van Mij

Geplaatst in: Blog

Geef een reactie

