Mijn ziektes – Deel 1 – Epilepsie

Zoals jullie bijna allemaal weten, heb ik epilepsie. Ik heb niet Zomaar epilepsie. Ik heb een zeldzame vorm van epilepsie, die niet of bijna niet te behandelen is (momenteel, wie weet, en ik hoop, in de toekomst wel, als er meer geld is voor onderzoeken ervoor ) .

De meeste mensen, zelfs de artsen, snappen helemaal niets van mijn epilepsie. Het is er overduidelijk. En ook in grote maten, maar door onderzoeken gedaan te hebben, in de loop van de jaren, zijn de artsen allemaal dingen tegen gekomen, wat ze niet kunnen verklaren. Wel is er in de jaren tijd de epilepsie erger geworden. Ik heb op meerdere delen van mijn hersenen nu epilepsie zitten, plaatst van één stukje in de hersenen.

Vanaf mijn geboorte ben ik bekend met epilepsie, en vanaf mijn 3e leefjaar is de diagnose vastgesteld. Ik blijk een hersenbeschadiging te hebben opgelopen, bij de geboorte of zo ?  Het is toen een tijdje goed gegaan, toen tot de basisschool ook, maar in de tijd van de basisschool, kreeg ik er weer last van, en dat hebben ze toen later weer onder controle gekregen. Vanaf de 2e klas, op het middelbare onderwijs, kreeg ik het weer terug, en na die tijd is de ellende altijd gebleven. Ik ben wel een paar jaar aanvals vrij geweest, maar nu is het met een piek omhoog gegaan, en niet meer te behandelen. Ik heb zo vaak, zo veel, zo lang in het ziekenhuis gelegen. En heel, heel, heel veel onderzoeken gehad, door het hele land over de epilepsie. Niks heeft nog mogen baten. Behalve dat al mijn onderzoeken gebruikt worden voor scholen. Want ze willen natuurlijk ook leren wat een zeldzame vorm is.


 

In de volgende blog ga ik jullie vertellen hoe mijn aanvallen eruit zien, en wat je niet of wel moet doen tijdens aanvallen , zowel bij mij als bij andere patiënten. Want hier wordt altijd verwarring door gemaakt, voor mensen die EHBO/BHV enz hebben geleerd. Die krijgen les daarin met de verkeerde uitleg/handeling die ze moeten doen tijdens aanvallen.

Liefs Van Mij0e189188b539d610ebbd00b8d45ee7c0

Geplaatst in: Blog

Een gedachte over “Mijn ziektes – Deel 1 – Epilepsie

Geef een reactie

