Epilepsiechirurgie ( hersenenoperatie )

Toevallig dat ik vandaag bezig ben geweest, om een blog te gaan schrijven over de epilepsie nu, en dus ook over het chirurgie traject. Maar het toeval was dat ik een filmpje tegen kwam op de Facebook van het epilepsiefonds. Het ging over het epilepsiechirurgie traject, en hoe het allemaal in werk werd gezet, en wat ervoor en erna gebeurd, en de resultaten.

Epilepsiechirurgie

Dit is het filmpje en de link erna toe, en het is zeker de moeite waard om te zien in welk traject ik terecht ben gekomen, en wat mijn te wachten staat, en ook wat er al gebeurd is.

Helaas kan ik niet het traject doorzetten momenteel, want de artsen willen het eerst op een laag pitje zetten vanwege de andere lichamelijke klachten. Als dit weer opgelost is, of de oorzaak boven water is, kunnen hun weer verder met het traject. Spannend dus. En het is natuurlijk ook maar net de vraag of ik geopereerd kan worden. Want je moet het net op de juiste plek hebben zitten, wil je kunnen geopereerd worden. Ik weet zelf dat ik nooit aanval’s vrij zal worden, omdat er bij mijn op meer plekken epilepsie zit. En niet alles is te opereren.

Ze hebben me ook in veel ziekenhuizen bekeken, en mijn materiaal van de onderzoeken word gebruikt voor scholen en cursussen voor artsen. Want ik ben één van een paar mensen in Nederland die een aparte soort epilepsie heeft, die niet of slecht te behandelen is. Mijn epilepsie komt zelden voor, omdat ik meerdere soorten door elkaar heen heb. Heel ingewikkeld, voor mijn, maar vooral voor de artsen om een oplossing te zoeken. Ze weten niet goed wat ze ermee moeten.

Liefs Van Mij

Geef een reactie

