Pesten of onbegrip ? Of allebei ?

                        d0d5f41e4d68421e8d487097237d008d             Vroeger ben ik ontzettend gepest geweest, ik heb er zelfs trauma verwerking voor gehad ! Nu kom ik toch in de rest van mijn leven dingen tegen qua mijn ziekte, dat er dan toch even een trapje gezet wordt op het pesten. Het blijft altijd een zwakte. Maar vergeet niet , ook op oudere leeftijd kun je nog gepest worden. En weetje, dat doet soms net zo pijn als toen ( vroeger ) !

Ik vraag me af, doen mensen het dan wel echt bewust? Of is het gewoon een stuk onbegrip? Die vraag had ik altijd voor ogen, en nog steeds. Maar hoe langer en vaker iemand dat doet, dan gaat het op pesten lijken. En dan voel ik me weer het kleine meisje, die vroeger altijd onderuit werd gehaald, en gepest werd. Vroeger deed ik bij bijna iedereen in de ogen van alles fout, waardoor ik zo ontzettend onzeker ben geworden. In de jaren tijd heb daar trainingen voor gehad, om niet onzeker te zijn. Maar ook nu, voel ik me vaak onzeker. Dit komt omdat het voor mij pijnlijk is, vanwege mijn verleden.

Bij sommige momenten denk ik echt, ja ; dit is precies wat ik vroeger mee maakte ! Toen ik gepest werd. Niks was goed, en niks is goed bij mensen die me niet willen begrijpen, waarom mijn leven niet zo automatisch loopt, zoals het bij een gezond mens gaat.

Het verdriet komt me soms heel erg omhoog. Ik probeer de confrontatie uit de weg te gaan, maar toch wordt ik zo af en toe weer opnieuw gepest.

Zal het dan nooit ophouden ? Zal je dan echt voor altijd het meisje blijven die gepest wordt? Zowel over mijn gezondheid als over mijn uiterlijk, en ook gewoon zomaar, omdat het “leuk” is ;  vinden de pesters dan.

Liefs Van Mijd0d5f41e4d68421e8d487097237d008d

Geplaatst in: Blog

Geef een reactie

