Sporten

Een hoop mensen hebben oordelen  over mij. Vooral omdat ik fors ben ! Mensen zeggen tegen mij, ga sporten doe wat aan beweging zoals hardlopen. Ik probeer de mensen dan uit te leggen dat, dat niet gaat i.v.m. de epilepsie . Veel mensen denken, ach dat is weer een mooie smoes van je, geef maar weer de schuld aan de epilepsie.

 

Ik vind het zelf heel vervelend, dat ik me daarvoor moet verantwoorden. Maar ik kan het goed uitleggen, want er is ook echt een logische verklaring voor. Als ik heel intensief bezig ben, qua me lichaam, betrekt dat ook op mijn hersenen. Ik ontvang teveel prikkels, en krijg daardoor last van de epilepsie of epilepsie aanvallen. Doordat ik veel energie verspeel, kan me lichaam dat niet makkelijk aan, en daar bedoel ik dus de hersenen mee.

 

b8ff8ba13d62b9fa12b8db150fe2a6fc
O
p het middelbare onderwijs gymde ik ook niet mee. Het was vaak te intensief, maar als ik aan een onderdeel mee kon doen, dan deed ik dat. Maar zoals salto’s maken en koprollen en alle andere bewegingen  waar het hoofd veel bewegingen voor moest maken, kon ik ook niet. De school en ik hadden daar een mooie oplossing voor. Ik hielp mee, met het assisteren van de salto’s of allerlei andere dingen.

Dit is dus een uitleg waarom ik niet zomaar, veel kan sporten.0a0713dd5e1241b6162c6d9e4f120cee

Liefs van mij

Geplaatst in: Blog

Een gedachte over “Sporten

Geef een reactie

