Pesten

 

 

In mijn leven ben ik heel veel gepest. En waarom? Er was geen reden voor, maar ik was gewoon een meisje die het zwakste in de groep lag altijd, en die op de achtergrond stond, die nooit ergens bij hoorde, die nooit mee mocht spelen, of naar kinderfeestjes mocht. Ik werd heel veel gepest.

Op een gegeven moment wou ik van school af, en proberen op een andere school me draai te vinden en niet gepest te worden. Maar niets bleek meer of minder waar. Ik werd daar ook gepest. Ik werd daar nog harder gepest als ooit daarvoor. Toen ik naar de middelbare school ging, dacht ik, YES ! eindelijk een nieuwe start ! Maar ook daar was ik weer de gene die gepest werd, en uit school opgewacht werd.

 

In deze jaren heb ik een training gehad om voor me eigen op te komen. Maar het had niks geholpen. Totdat ik op een gegeven moment op het middelbare onderwijs weer op een training werd gezet, maar die was wel wat harder, en de training duurde ook langer. Nou mensen, ik ben daar zo super blij mee dat ik deze training heb gehad, een 2e kans. Ik kreeg ook een nieuwe klas in de 2e, dus er werd weer een nieuwe deur voor me opengezet. En ja ! Eindelijk werd ik niet meer gepest ! Ik was niet meer het meisje die zich in de hoek liet drijven of niks durfde te zeggen.

 

Als ik terug kijk op mijn verleden, en soms hetgeen ook weleens vertel aan mensen dat ik zo gepest ben geweest, kunnen mensen dat echt niet geloven. Want ik ben zo veranderd. Ik ben niet meer bang om in een hoekje gedrukt te worden, of in elkaar geslagen te worden. De mensen die dat vroeger bij mij deden, lopen nu met een grote boog om me heen, want ze weten dat ik niet meer het meisje ben die vroeger gepest werd. Ik ben nu van een gepest meisje, naar een sterke vrouw gegroeid!

 

Maar natuurlijk heb ik er wel schade van, dat ik altijd gepest ben. En vaak in elkaar geslagen ben, en allerlei andere dingen. Mensen die gepest zijn, hebben altijd een litteken ervan over. Hoe sterk je ook bent geworden, maar pesten of gepest zijn doet zoveel met een mens, dat je gewoon beschadigt, maar er ook weer sterker door wordt!

  Liefs Van Mij

Een gedachte over “Pesten

  1. Pingback: Weekoverzicht

Geef een reactie

