Wat is nou eigenlijk fibromyalgie ?

9aed2001370c9b28016b8119189a8bd6Sinds ik bekend heb gemaakt dat ik ook fibromyalgie heb, krijg ik weleens de vraag, wat is fibromyalgie dan eigenlijk precies?

Daar kan je eigenlijk niet een duidelijk antwoord op geven, omdat het eigenlijk nog helemaal niet zo bekend is. Niet goed genoeg om te vertellen tot aan de details wat het is . De meeste mensen hebben nog nooit van het woord gehoord, kun je nagaan hoe onbekend het eigenlijk is !

Ik zeg altijd dat het een heftige pijn is, die je eigenlijk de hele dag door voelt, en dat van top tot teen te voelen is.

Soms laat ik ook wel eens een stukje lezen op internet erover.

Daarom vind ik het een goed en leuk initiatief van me eigen om verhalen van andere lotgenoten ook te plaatsen op mijn blog.

Ik heb hier een stukje van internet, met de website vermelding, over wat fibromyalgie eigenlijk is.

 

Wat is Fibromyalgie?

Fibromyalgie (FM) betekent letterlijk: pijn in bindweefsel en spieren. Fibromyalgie wordt ook wel weke delen reuma genoemd. Het komt voor bij ongeveer twee op de honderd volwassenen, vooral bij vrouwen.

Fibromyalgie is een chronisch pijnsyndroom bestaande uit algemene spierpijn en spierstijfheid gepaard gaande met (soms extreme) vermoeidheid, slaapstoornissen, hoofdpijnen, angsten, depressies, allergieën, concentratie- en geheugenstoornissen, temperatuurverhogingen en darmklachten.

http://www.Fibromyalgie.nl

Liefs Van Mij9aed2001370c9b28016b8119189a8bd6

Geplaatst in: Blog

Geef een reactie

