Schuldgevoel

Schuldgevoel, schuldgevoel omdat ik denk dat ik mensen tot last ben met de beperkingen die ik heb.

 

Ik heb schuldgevoel, omdat ik dingen niet kan doen, waardoor ik andere mee tot last ben. Denk bijvoorbeeld aan een drukke verjaardag, ik kan dat niet i.v.m. de prikkelingen die om me heen zijn, en dan moet ik het weer afzeggen. Daardoor heb ik zo’n schuldgevoel.

 

Maar ook schuldgevoel omdat ik altijd het gevoel heb dat ik mensen tot last ben. Ik heb geen rijbewijs, mag geen scooter rijden & en ook niet te ver alleen lopen. Dus als ik iets nodig heb, moet ik altijd afhankelijk zijn van mensen om me heen. Ik moet altijd hulp vragen van de gene die om me heen staan, ook als ik naar de dokter moet of al die andere dingen. Altijd moet er een ander met mij mee. En ik voel me dan schuldig omdat ik iemand anders ervoor moet vragen. Ik weet dat de gene die mij helpen het niet erg vinden om te doen, en volledig begrijpen. Maar toch voel ik me eigen altijd schuldig en een persoon die andere tot last is.

 

Het is niet fijn om van andere afhankelijk te zijn. Maar daarbij weet ik ook wel dat de mensen die me helpen het met alle liefde doen. Dat zijn mensen die er toe doen in me leven, en waar ik om geef. Zo zie je maar, dat je kan zien wie echt de mensen zijn die om je geven.

 

Liefs Van Mij

Geef een reactie

