Verklaring ?

 

Meestal heb ik het gevoel dat ik alles moet gaan verklaren wat ik wil of ga doen.

 

Een voorbeeld is; Ik ben niet naar het pleinfeest geweest, omdat dat veel te druk was. Het was in een tentje, en een klein stukje open stuk. Normaal is het over het hele plein heen. Ik moet dan toch jammer genoeg de beslissing nemen om dan niet te gaan. Veel mensen stelde mij de vraag, ga jij naar het pleinfeest? Maar ik moest er nee op zeggen. Als ik dan zij dat het voor mijn te druk is, en te veel prikkels opvang, in zo’n kleine ruimte, kijken mensen mij aan, en snappen ze er niks van. Soms krijg ik het antwoord, ja maar toen ( paar jaar geleden ) kon je dat wel en nu in een keer niet meer ? Dan voel ik me erg rottig en weet ik niet goed hoe ik het uit moet leggen, dat ik niet te veel prikkels kan hebben, omdat dat op mijn gezondheid werkt. De meeste mensen snappen het dan nog niet, en denken dat ik er aandacht mee wil trekken.

Het is net zo als ik ergens anders naartoe ga, waar het ook druk is, maar waar de ruimte groot is, dat ik er dan wel heen kan gaan. ( ligt er natuurlijk aan, dat het geen extreem feest of iets is). Maar het idee dat ik even weg kan lopen en naar een rustig plekje kan lopen. Dat is voor mensen heel onbegrijpelijk.

 

Een ander voorbeeld is Wokken. Als wij gaan wokken is het altijd heel druk. Als ik daar zit, wordt ik heel naar in me hoofd, door te veel prikkels. Vaak ga ik naar het toilet toe, om even een “een rustig” plekje te zoeken. Het eten halen, tussen al die mensen lukt mijn niet. Gelukkig heb ik een super lieve verloofde die dat voor mijn doet.

 

Nu heb ik laatst gezien bij een andere blogger, dat er aparte koptelefoons voor bestaan. Als je die opzet, dan neemt het de ruis en alle andere vervelende geluiden zoveel mogelijk weg. Lijkt mij ideaal ! ( maar kost wel de jackpot ) Ik denk er hard over na om er toch eens een aan te schaffen, en kijken of ik er baat bij heb.

 

Wie weet, misschien binnenkort een blog daarover, als ik er toch een koop.

Liefs Van Mij

2 gedachtes over “Verklaring ?

  1. Hoi Asley.
    Wanneer iemand iets vraagt over hoe het gaat met je gezondheid, moet je gewoon zeggen, dat het momenteel iets minder gaat. Je moet het, in de meeste gevallen, zien zien als positieve belangstelling. Op een gegeven moment begrijpen de meesten dit echt wel.Je moet je in geen geval verontschuldigen, want daar is geen enkele reden voor. Probeer, met Myron, te genieten van de leuke dingen die er wel zijn. Nu Asley, het beste meid.Tot horens.

    Liked by 1 persoon

    • Hoi ome Hans , Daar heb je gelijk in.Ik leef 100% vol met geluk. Alleen een hoop mensen snappen het niet dat, als ik iets leuks ga doen, dat ik de ene keer het wel kan en de andere keer niet . Is moeilijk. En daarom voel ik me eigenlijk gewoon min of meer verplicht om het te verklaren elke keer. Liefs van mij

      Like

Geef een reactie

