Intens verdriet van binnen

d48a7a01f7602378d5accfcfa0c8d79eIntens verdriet van binnen omdat ik soms keihard wordt geconfronteerd met mijn “beperkingen”

Waarom ik nu hier over schrijf, is dat ik jullie ook mijn zwakke kant wil laten zien. Ik zeg altijd; Hup lach erom, tranen verbergen en doorgaan ! Zo is het ook ! Maar soms, soms zit het even echt tegen, en dan ben ik van binnen een meisje met verdriet en veel tranen.

Afgelopen dagen heb ik weer een teleurstelling gehad. En dan voel ik veel verdriet. Ik laat het niet weten, of laat het niet zien. Maar van binnen ben ik verdrietig. Op zulke momenten ben ik erg in me eigen getrokken, en sluit ik me af van alles, en doe me eigen dingentjes even, om het niet te laten blijken dat ik me van binnen zo voel.

Deze week is er vierdaagse bij ons in het dorpje, en op vrijdag wordt er altijd feest gevierd, met muziek . Dat is meestal in een tent. En dan zaterdags is er ook feest, maar dan komt of komen er bekende artiesten. Gisteren zij Myron, is het wel verstandig om naar het pleinfeest te gaan ? Het is daar heel erg op elkaar, en aangezien je al niet eens naar een restaurant of verjaardag normaal kan, is het dan wel verstandig om deze drukte op te zoeken?

Ik wou dit natuurlijk niet horen, want Hallo ? Ik ben een meisje van 22(bijna 23), en ik ben toch niet gehandicapt, ik kan toch gewoon daar naartoe? Doe normaal ! Ik kan dat makkelijk. Maar stiekem van binnen wist ik het eigenlijk wel, dat ik daar maar beter niet naartoe kan gaan.

Het is namelijk zo, als ik te veel drukte om me heen heb, krijg ik veel prikkels binnen. En als ik te veel prikkels binnen krijg, slaat dat meteen op mijn gezondheid. Ik krijg dan last van de epilepsie en epilepsie aanvallen. En ik vermijd ook zoveel mogelijk drukte. Maar ik wil alles zo graag. Maar bij bijna alles wat ik doe of ga of sta, moet ik nadenken over de beperkingen, en de gevolgen die eraan zitten.

Ik was heel verdrietig van binnen, en ik wou het er niet over hebben. Want ik kan dat makkelijk. Maar ik wist het wel dat ik het niet moet doen. Ik was ook vooral boos op me eigen. Maar waarom eigenlijk? Want ik en niemand anders kan er wat aan doen? Maar toch werd ik inwendig boos, echt boos. Dat ik weer iets niet kan/mag van mijn lichaam. En daarom zeg ik altijd ; Leef van dag tot dag , en ik geniet van de kleinste dingetjes in me leven !
Gelukkig heb ik zoveel positieve in me, dat ik me eigen er ook meteen weer op kan beuren, en denken dat er ook zoveel andere leuke dingen zijn wat ik wel kan.

Een van de dingen, waardoor ik ook baal, dat ik dingen niet kan doen of moet afzeggen, is dat ik altijd de mensen teleur moet stellen met mijn beperkingen. Ik voel me zo schuldig erover.
Hierdoor hebben veel mensen mijn laten vallen ! Want ja ? Jij ben toch maar dat meisje die altijd ziek is, en af zegt ! Maar gelukkig heb ik ook vrienden die een hart vol met goud hebben, en die me 100% begrijpen, en me erin steunen. En door het geen ben ik er wel achter gekomen wie er toe doen , en wie er niet toe doen !

Een tip kan ik jullie vanuit mij zeggen , als het erop aan komt, heb je maar echt heel weinig echte vrienden ! Echte vrienden die er ook voor je zijn als je het moeilijk hebt. Maar daardoor weet je wel wat die vrienden betekenen voor je !

 

64b9b9445e5f9055b7ab12c12f19e5dd

Liefs Van Mij

Geplaatst in: Blog

Geef een reactie

