Zo heb ik mensenkennis gekregen

Doordat ik elke keer ziek was, en veel dingen moest afzeggen, omdat ik dan niet mee kon, omdat ik me eigen niet lekker voelde, ben ik erachter gekomen wie nou de mensen zijn die echt om je geven en wie er niet tot doet .

Mensen riepen altijd in de tijden dat ik me goed voelde, en ik er voor hun was, ik zal er ook altijd voor jou zijn. Als er wat is dan zal ik je door dik en dun steunen. Ik heb daar nooit aan getwijfeld, en wist zeker dat ik de mensen kon vertrouwen. Maar uit eindelijk was het allemaal schijn. Voor de mensen waar ik echt het meeste voor heb gedaan, en altijd ben geweest, laten je het meeste en hardste vallen.

Ook dat is weer een stukje acceptatie die je leert te krijgen. Soms met een traan en soms met een lach, want als je dan nagaat wat er daarvoor al die tijd allemaal is vooraf gegaan, weetje dat het allemaal nep was.

Bij sommige mensen heb ik echt moeite dat ze me niet accepteren meer door de epilepsie en de rest van de beperkingen. Dat zijn mensen die echt in me hart zijn geslopen, in al die jaren tijd, en die me nu keihard laten vallen. En ook zo hard zijn voor mijn af en toe. En zoveel verdrietige woorden zeggen en uitspreken.

Ik heb door dit alles de juiste mensen leren kennen en weet ook wie er nu toe doen bij mijn! En ik weet ook dat deze mensen volop achter me staan.

En wat ik echt niet wil, is zielig zijn, en medelijden van andere krijgen. Want als ik persoonlijk uit me eigen mag spreken, en even hard gezegd, is als ik ergens een hekel aan heb, is aanstellen.
En er word ook door bepaalde mensen gezegd, ja er zijn mensen die erger ziek zijn als jou hoor. Ja dat is echt zeker zo. Jammer genoeg zijn er vreselijke ziektes op de wereld die ongeneesbaar zijn. Vreselijk voor deze mensen !  Maar het gaat bij mijn toch helemaal niet om wie er nou erger ziek is ? En dat ik het erger ziek ben dan een ander? Nee, dat ben ik gelukkig niet! Maar dat neemt niet weg dat ik toch ook chronisch ziek ben, en erg beperkt ben. En mensen die het negatieve daarvan in zien, zeggen deze uitspraken.

Ik hoop jullie een beetje op de hoogte gesteld te heb kunnen brengen, hoe ik erover denk, als je de mensen echt nodig heb, dat je er dan achter komt wie er echt toe doen en achteraf niet oprecht waren. En ik hoop ook dat jullie hebben kunnen begrijpen hoe ik denk over de negatieve reacties erop !

 

Liefs Van Mij

Geef een reactie

