Slaapproblemen

Slaapproblemen 

Zoals jullie misschien al wel in mijn vorige blogs hebben gelezen, of bij het persoonlijke stuk/kop tekst, is dat ik ook kantel met een slaap probleem.

Ik ben hier voor een paar jaar geleden voor onderzocht, en daar heb ik allemaal elektronen voor om en op moeten hebben, om een registratie van mijn hersenen te maken. De uitslag was toen dat ik heel diep slaap, en veel droom, maar ook zo’n 20 keer per nacht wakker wordt. Dat kan in het onbewust zijn, maar dat kan ook in het bewust zijn. Nou ik merkte zelf niet dat ik 20 keer wakker werd, maar wel dat ik ontzettend slecht sliep. En dromen, kwam er ook uit. Nou dromen? Dat deed ik nooit? Maar schijnbaar kan een mens ook onbewust dromen.

Maar goed, ik heb een gesprek gehad, met tips en regels voor een goede nachtrust. Dat hielp natuurlijk niet …

Toen waren we een paar jaar verder(nu praat ik over 2015). Ik kreeg een andere neuroloog, en die vond toch dat ik weer daarop onderzocht moest worden. Want mijn klachten waren niet helemaal zo zuiver.(de klachten zal ik zo opnoemen). Ik werd door verstuurd naar een neuroloog voor het slapen. De slaapkliniek heet dat. Ik kreeg weer de test die ik al gehad had. Dat was 3 nachten de elektronen, maar dan wel thuis slapen, en dan moest ik de volgende ochtend weer terug naar Zwolle (een uur rijden) om te kijken of alle elektronen nog goed zaten. De neuroloog wou aan de hand daarvan ook een nachtopname bij de kliniek zelf. Maar helaas was die mislukt, want ze hadden het stekkertje van de ademhaling er niet goed in gedaan… sh*t … Maar goed. Ik kwam daar, en er bleek inderdaad wat mis te zijn met mijn zuurstof. Maar wat het nu is, konden ze niet uitsluiten. Ze hebben ook even de slaap onderzoeken stop gezet toen. Want ik had net in die periode ook last van de epilepsie. Dus ze konden niet alles te gelijk doen. En ze wouden ook kijken of ze in het ziekenhuis iets konden vinden wat in verband stond met het slaap probleem. Daar heb ik verder niks meer over gehoord.

De klachten die ik heb met het slapen zijn:

  • Weinig energie
  • Heel moe
  • Niet op kunnen staan
  • Slaap door de wekker heen
  • In het bewust zijn, veel wakker worden
  • Nu juist veel dromen
  • Zomaar in slaap vallen. Het maakt niet uit waar ik ben, ik kan zo in slaap vallen.
  • Mijn ademhaling stopt een paar sec/slaat over
  • Praten in me slaap
  • Ik heb heel veel slaap nodig
  • Vermoeide armen/benen
  • Veel gapen
  • Concentratie verlies
  • Weinig puf om soms te praten
  • Veel voor me uit staren
  • Sloom

 

En zo zijn er nog meer dingen, maar die zal ik wel vergeten op te noemen zijn.

Sinds vorige week toevallig, heb ik weer een brief gekregen, waar vragen in staan, en ik ga ervan uit dat ze daarna een afspraak plannen weer. Ben benieuwd.

 

 

Liefs Van Mij

Geef een reactie

