GEVOELIG ONDERWERP ; Medicijnen , onzekerheid en mijn gewicht .

Een gevoelig onderwerp.

Medicijnen , onzekerheid en mijn gewicht .

 

Lieve mensen , ik ga nu ook iets vertellen wat best wel erg gevoelig bij me ligt. Het gaat over de medicatie, maar ik wil ook wat schrijven over me gewicht.

 

Ik heb in de 20 jaar tijd, zoveel verschillende soorten medicatie gehad. Bij de ene werd ik weer heel erg moe, bij de andere werd ik erg agressief, bij de andere werd ik heel warrig van en bij de medicatie die ik het vaakst heb gehad, en momenteel slik is de bijwerking dik worden of juist geen eetlust. Nou bij mijn zijn ze het alle twee. Ik heb totaal geen eetlust. Ik kan bijna een dag zonder eten. Maar mijn uiterlijk ziet er na uit of ik elke dag veel vet en snoep en chips eet. Totaal niet ! Ik wordt van de meeste dingen juist zo misselijk, dat ik er gewoon naar van wordt. Ik ben ontzettend veel kilo bijgekomen in de jaren tijd. Dat doet me verdriet. Ik was een meisje die gewoon normaal qua postuur was, maar door een groot deel van de medicatie, ben ik erg dik geworden. Maar HO! Ik ga niet alleen de medicatie de schuld geven, want ik heb ook tijden van de medicatie gekend, dat ik  veel eetlust had, en gewoon veel at. Maar ik ben altijd een slechte eter geweest, vanaf jongs af aan, dus  dan pakte ik de dingen die juist ongezond waren. Maar nu heb ik het totaal niet, ik heb helemaal geen zin om te eten. Oja en trouwens, al jaren drink ik alleen maar water, en een glaasje aanmaak, om de bloedspiegel wel op peil te houden. Maar voor de rest drink ik alleen maar water. Maar zo zie je dat medicatie veel met je kan doen.

 

Ik wordt er vaak op na gekeken dat ik redelijk fors ben, maar ik kan er een groot deel niks aan doen. Nu is het ook nog eens zo dat ik heel veel vocht vast hou.
(zie de foto van mijn voet, de ene is met vocht en de andere zonder)
En ik heb ook een nadeel dat ik breed ben vanuit me eigen. Dus buitenom, ik ben niet tevreden over mijn uiterlijk! Ik vind me eigen te, durf bijna bij niemand wat te eten , of drinken, omdat ik me schaam. En mensen zeggen dan snel, ja maar dat komt niet door de medicatie dat je dik ben. Wel een groot deel. Tot mijn grote spijt mag ik ook niet sporten, omdat dat bij mijn aanvallen opwekt, het is te intensief, dus ook dat is weer een nadeel. Ik heb ook diëten gevolgd, maar niks helpt. Zelf let ik zoveel mogelijk op wat ik eet, en probeer zoveel mogelijk te bewegen.

 

Maar buitenom dit verhaal, ik ben erg onzeker over mijn uiterlijk.
En schaam me soms ook! Mensen hebben zoveel oordelen hier over, en dat doet me erg pijn als ze me dat zeggen.

Ik heb hier een foto, waarop je kan zien toen ik in het zieken huis lag, en meteen kilo’s afviel, omdat de medicijnen er toen tijdelijk af waren.

Liefs van mijn

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s