Hoe voel ik me overdag’s als ik wat heb gedaan ?

Hoe voel ik me overdag’s als ik wat heb gedaan ?

 

Als ik een dagje heb met een  beetje energie, dan geniet ik daar dubbel en dwars van. Ik ga genieten van de dingen die ik kan doen. Soms ga ik naar Elst, even leuke spulletjes kopen voor in huis bijvoorbeeld, maar natuurlijk ook voor de hobby’s haha !

Ik ga dan niet 10 winkels af, want dat hou ik niet vol. Ik ga dan meestal naar 2 a 3 winkels, want ik kan het niet  volhouden met de pijn om zo veel te lopen en te staan. We proberen er ook rekening mee te houden om de auto zo dicht mogelijk bij de winkel te zetten. Als ik dan thuis ben van de leuke dingetjes doen, ben ik helemaal gesloopt. Ik heb zoveel pijn en ben dan zo erg moe… Ik heb er dan veel last van. Vooral als ik echt een drukke dag heb, dan heb ik soms dagen nodig om bij te komen van de pijn. Maar ik heb niet alleen last van de pijn, maar ook veel last van de epilepsie. Het lijkt elke keer dat ik aanvallen krijg, en ik voel de hele tijd prikkels in me hoofd. Het voelt net zo als dat je mieren in je hoofd hebt, of soms dat je zo’n gevoel hebt dat je prikkels krijgt. Heel apart. Maar ontzettend vervelend. Vooral als ik daar veel last van heb, en ik moet dingen gaan doen . Ik kan me niet concentreren, en heb ook zo weinig energie, ben dan zo ontzettend moe. Een gesprek voeren gaat ook moeilijk voor mij op die momenten. Het is moeilijk omdat ik , als ik aan het vertellen ben, midden in het gesprek het verhaal al kwijt ben. Erg vervelend. Maarja soms zijn er ook dagen dat ik bijna niet uit bed kan komen van de pijn/epilepsie/vermoeidheid. Maar dan zitten er dagen tussen dat ik soms iets moet gaan doen, bijv: Ziekenhuis ofzo. Het lukt me dan heel moeilijk om uit bed te komen. Ik val de hele tijd ook weer in slaap. Gelukkig is Myron er dan om mij te wekken en mij uit bed te halen.  Ik ben dan blij als ik thuis ben zodat ik me rust weer kan pakken.

 Het is ook zo moeilijk om iets te plannen voor mijn. Soms wil ik iets gaan afspreken , maar bedenk dan bij me zelf , laat ik het maar nog niet doen , want ik weet niet hoe ik me dan voel. Daarom is ook een van mijn motto’s :

Leef van dag tot dag !

Ondanks de beperkingen, geniet ik zo van alles om me heen. Van de dingen die ik doe , maar ook de kleinste dingetjes. Ik wordt zo intens vrolijk als ik de vogeltjes hoor fluiten, maar ook van de leuke dingen die ik kan doen.

Genieten is het mooiste wat er is. Elke dag opnieuw en opnieuw geniet ik !

Geniet iedere dag , zonder zorgen !

Geef een reactie

