Onbegrip

Onbegrip

 

Ik ga een stukje van mijn gevoelige kant schrijven. Ik heb in het kopje Persoonlijk al het een en ander over me eigen verteld. Maar zo als ik daar ook schreef, is dat ik niet alles in het kort kan opschrijven. En natuurlijk zijn er ook dingen, die ik liever voor me hou. Het is moeilijk om een ziekte te hebben die onzichtbaar is. En dan heb ik in de zin van “pech” dat mijn aanvallen vaak niet te zien zijn. Ik krijg daar ook heel veel onbegrip van veel mensen van. Het is zo makkelijk om op iemand te oordelen, hoe die gene eruit ziet. Ik ben een meisje die altijd lacht, of ik nou aanvallen heb gehad, en of ik nou veel pijn heb. Mensen zeggen dan, ach er is niks met je loos. Maar waarom dan ? Moet ik dan huilend rond gaan lopen? Nee zo ben ik niet ! Maar natuurlijk rollen de tranen me soms ook over de wangen heen. Vooral als ik weer negatief bericht heb gehad in het ziekenhuis.

 

Mensen luisteren ook maar voor de helft naar je als je iets verteld, en daarom hebben ze vaak de oordelen klaar. Als mensen vragen , Ashley ; hoe gaat het ? Dan is 9 van de 10 keer het antwoord, goed,  goed. Maar sommige mensen prikken door mijn lach en vrolijkheid heen, en vragen door. Als dan net op dat moment iemand anders de helft van het verhaal hoort, wordt er meteen geoordeeld. Oh ze loopt te koop met der ziekte, en ze moet aandacht hebben…. Als ik die dingen te horen krijg , zit er achter de vrolijkheid veel tranen. In de jaren tijd heb ik geleerd hoe ik ermee moet om gaan. Maar soms is het nog moeilijk, maar vertel ik tegen niemand anders als tegen mijn papa mama & Myron.

 

Het is allemaal ook wel moeilijk voor mensen om het te begrijpen, omdat ik twee ( best wel heftige) ziektes door elkaar heen heb, en dat is ook moeilijk om te begrijpen, of om te willen begrijpen.

Ik hoop eigenlijk een beetje stiekem, door deze blog, dat mensen meer gaan begrijpen, of toch eventjes een beetje na willen denken voor dat ze een kwetsende opmerking maken .

 

Klein grapje er over !

Geplaatst in: Blog

Geef een reactie

